Folytassuk a sort ismét "tekknóval", jöjjön egy 1995-ös, mára szintén elfeledett klip.

A Technohead a kilencvenes évek közepi "gabba-techno" robbanás mainstream zenekara volt, a szigorúan holland dominanciájú irányzat (talán emlékezhetünk a Mokum Records kalapácsos logójára) rajtuk keresztül kapott némi fősodorbeli figyelmet, ami aztán persze hamar el is tűnt, amint eltávolodtak a zenetévék által követendőnek tartott iránytól.

A csoport magvát egy házaspár, Michael Wells és Lee Newman alkotta, akik mindenfajta szentimentalizmustól mentes, agybadöngölő gabbazenét szerettek a legjobban csinálni, kezdetben 12 inches vinylen, mindenféle álneveken (Tricky Disco, GTO, John + Julie, Church of Extacy, Signs of Chaos, T.D.5, Salami Brothers, Killout Squad), aztán az egyre nagyobb sikereket követően az album-formátummal is megpróbálkoztak, ám komoly sikereket egyedül a Technohead projekt hozott nekik. Világszerte ismertté az 1995-ös 'I Wanna Be a Hippy" megjelenése után váltak, elsősorban a szám vicces klipjének köszönhetően, a most vizsgálandó "Headsex" az azonos címmel megjelent album második kislemeze volt.

A gabba-techno szcéna sohasem volt híres kiugró vizualitásáról, az előadók megmaradtak a korabeli számítógépes játékok látványvilágát idéző lemezborítók és klipek világánál (ezt a zenét inkább hallgatni kell, nem nézni), de a Technohead klipjei és mindenekelőtt a "Headsex" üdítő kivétel.

A klip az ötvenes évek kék-fehér monokróm propagandafilmjeinek látványvilágát idézi. Egy alig észrevehető punkfrizurát leszámítva kopasz nőszemélyt láthatunk egy hatalmas NATO-jel előtt, amint egy bőrfotelben ülve mantrázza a dal meglehetősen egyszerű szövegét (Let the music go), a háttérben azonban több oda nem illő, innen-onan összeválogatott szereplő is feltűnik. A dal sokat merít a vidámparkokban hallható "körhintazenék" világából, így nem meglepő, hogy különféle mutatványosok, csepűrágok népesítik be a képernyőt az alig háromperces szám jelentős részében. Láthatunk zsonglőröket, cowboy- és űrhajósjelmezbe öltöztetett műrodeósokat, valamint magas és alacsony kendóharcosokat egyaránt - utóbbiak a lemezborítóról kerültek ide, a Headsex album központi motívuma ugyanis a kendósisak volt. Történet ebben a klipben sincs, az egyedüli cél a dal vurstli-hangulatának minél élethűbb bemutatása, ez pedig tökéletesen sikerült, azt hiszem.

A "Headsex", annak ellenére, hogy alapvetően vidám dalról van szó, kifejezetten groteszk hatást kelt a furcsa fő- és mellékszereplők (valamint a szokatlan Super 8-as effektek) miatt, nem is lett igazán sikeres. Sajnos az egyik alapító, Lee Newman már nem érhette meg sem ennek, sem az "I Wanna Be A Hippy"-nek a megjelenését, 1995 augusztusában váratlanul elhunyt. Michael Wells azóta is zenél, Greater Than One néven a mai napig is ad ki lemezeket, DJ-szetteket is rendszeresen ad.

A "Headsex" klipje sehol sem jelent meg hivatalosan, a YouTube-ot tudom egyedül javasolni, elég jó minőségű FLV-kópia szedhető le onnan.

Szerző: Kepkocka  2009.01.22. 14:57 Szólj hozzá!

Címkék: bruins 1995 technohead headsex kok

A bejegyzés trackback címe:

https://zenelokepkockak.blog.hu/api/trackback/id/tr51895634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása